Finfysion palvelut

Meiltä saat avun kaikkiin tuki- ja liikuntaelimistön oireisiin. Laaja ja korkeatasoinen kouluttautuminen takaavat ammattitaitomme, jonka haluamme lämpimästi antaa juuri Sinun terveyden tukemiseen. Fysioterapiasta saat Kela-korvauksen lääkärin lähetteellä.

Hoidamme fysioterapeuttisin menetelmin:

• tuki- ja liikuntaelimistö: selkäranka, raajat
  • säteilykivut
  • päänsärky
  • huimaus
  • kasvokivut
  • leukanivel- ja purentaoireet
  • faskiaaliset toimintahäiriöt

Yksilöfysioterapia aloitetaan huolellisella haastattelulla ja tutkimisella. Kaikilla aiemmilla vammoilla voi olla vaikutusta tämänhetkiseen oireistoon. Tämän pohjalta suunnittellaan ja toteutetaan yhdessä asiakkaan kanssa yksilöllinen fysioterapiajakso, joka pohjautuu tutkittuun tietoon, koulutettuun ammattitaitoon, kokemukseen ja asiakkaan omaan elämäntilanteeseen. Teemme myös ennaltaehkäisevää fysioterapiaa mm. ergonomian ja kehonhallinnan ohjauksella ja neuvonnalla.

Purentaelimistön (TMD) fysioterapia

Finfysio erikoistunut purentaelimistön fysioterapiaan eli TMD fysioterapiaan. Purentaelimistön toimintahäiriön oireita voivat olla esimerkiksi päänsärky, kasvokivut, leukanivelen jäykkyys ja kipu, hampaiden narskuttelu, huimaus ja niskakivut. Oireita helpotetaan purentalihasten hieronnalla ja triggerpistekäsittelyillä sekä leukanivelen mobilisoinnilla ja erityisesti purentaoireisiin suunnitelluilla terapeuttisilla harjoitteilla. Usein tarvitaan myös hammaslääkärin valmistama purentakisko terapian tueksi.

Nukkumisergonomiakartoitukset

Tiedätkö miten sinä nukut? Selkärangan tulisi saada levätä yöaikaan ja palautua päivän rasituksista. Selkärangan hyvinvointi vaikuttaa merkittävästi koko kehon olotilaan. Tempur-patjat ja vuoteet on kehitetty vähentämään painerasitusta ja mukautumaan kehosi mukaan. Siten kehosi saa palautua yöaikaan optimaalisessa asennossa. Meiltä saat ainutlaatuisen mahdollisuuden kokeilla Tempur-patjaa ja tyynyä ennen ostopäätöksen tekemistä. Ammattitaitoinen fysioterapeutti opastaa sinua sopivan Tempur-patjan ja tyynyn hankinnassa ja voit myös varata ajan nukkumisergonomiakartoitukseen! Teemme yhdessä tämän hetkisen nukkumisergonomiasi kartoituksen, saat opastusta oikeaan nukkumisergonomiaan ja käynti sisältää myös fysioterapeuttisen ohjauksen ja neuvonnan, joilla saat tärkeitä työkaluja oman hyvinvointisi ylläpitämiseen.

Finfysion tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapiamenetelmät

Manuaalinen terapia

• Nivelten, nikamien ja hermokudoksen mobilisointi eri tekniikoilla
  • Venyttelyt